Seattle

október 2016
Seattle – Vancouver, Greyhound – 37 cad / 2 osoby
Spojené štáty americké Spojené štáty americké
Washington, D.C.

Americký dolár (USD)

Typ ATyp A
Typ BTyp B

- 6 až -12 hodín oproti Slovensku

Na návštevu USA na turistické a služobné účely do 90 dní je potrebné mať vstupné povolenie ESTA, o ktorú je potrebné žiadať ešte z domu. Podrobnejšie informácie ako získať povolenie ESTA nájdete v článku.

Vzhľadom na obrovskú veľkosť USA sa klimatické podmienky dosť líšia a najlepší čas na návštevu závisí od konkrétnej oblasti. Aljaška má chladné počasie po celý rok. Najlepší čas na návštevu je júl a august, kedy je najteplejšie (do 20°C) a dni sú najdlhšie. Severozápadné pobrežie je často daždivé počas celého roka. Juhozápad - Kalifornia, Nevada, Arizona, ale aj Florida má stabilné a príjemné počasie aj v zime s teplotami okolo 20°C. Naopak v júli a v auguste sa tu teploty šplhajú do 40°C. Najvhodnejšie na návštevu sú preto jar a jeseň. Severovýchodné pobrežie USA a mestá ako New York a Boston sú v lete horúce a v zime chladné s častými snehovými búrkami. Havaj má príjemné počasie po celý rok.

Angličtina

Seattle je hlavné a najväčšie mesto štátu Washington, ktorý sa nachádza na severozápadnom cípe Spojených štátov. Je známe nielen svojím notoricky daždivým počasím, ale aj svojou kávou. Vznikla tu totižto úplne prvá pobočka známej siete kaviarní Starbucks. Seattle navštevujú najmä turisti, ktorí sa odtiaľto vyberajú ďalej do blízkeho národného parku Olympic alebo na plavbu na Aljašku, ale určite sa oplatí stráviť pár hodín v meste, ktoré je u nás známe najmä zo seriálu Fraser.

My do Seattlu prilietame z Las Vegas a končíme tu náš americký výlet . Na spoznanie Seattlu máme len pár hodín, keďže z Las Vegas prilietame ráno a poobede o štvrtej nám už odchádza autobus domov do Vancouveru.

Ráno nám zvoní budík pred piatou. Rýchlo hodíme veci do kufra a ideme dolu na recepciu odovzdať kľúče. V kasíne dole na rececpcii ešte stále posedáva zopár hostí a hrajú na automatoch. Na letisku odovzdávame požičané auto a už len podriemkavame a čakáme na náš let do Seattlu. Let je celkom krátky a my už pred deviatou pristávame na letisku v Seattli.

Doprava z letiska do centra Seattlu je výborne zabezpečená metrom. Cesta trvá približne pol hodinu a lístok stojí 3 doláre. Jediný problém máme s tým, že nevieme kde presne máme vystúpiť a nemáme žiadnu mapku centra. Nakoniec si vyguglime, polohu informačného centra a vystupujeme na University Street, odkiaľ je to k informačnému centru len pár sto metrov. Najskôr ho síce nemôžeme nájsť, pretože na danej adrese stojí dáke kongresové centrum, potom nám však dojde, že informačné centrum bude asi  v budove toho kongresového centra. Dve milé pracovníčky nám radia, čo si pozrieť v meste, ak máme na prehliadku len pár hodín. Najviac nám odporúčajú trh Pike Street Market, a keďže je aj relatívne blízko, tak mierime rovno k nemu.

Pike Street Market v centre Seattlu

Pike Street Market v centre Seattlu

Stánok s čerstvými rybami

Stánok s čerstvými rybami

Pike Street Market je ozajstným srdcom Seattlu a veľmi sa nám páči. Je tu množstvo stánkov so zeleninou, ovocím, čerstvými rybami a morskými potvorami, ale aj všelijakými inými pochúťkami. Najviac ľudí je pred stánkom s čerstvými rybami, kde si predavači pohadzujú ryby medzi sebou.

Potom ako si prejdeme celý market, schádzame dole stovkami schodov k pobrežiu na mólo, kde sa nachádza Akvárium alebo aj veľké ruské koleso. Bohužiaľ však práve teraz tu niečo stavajú, a tak je akvárium celé ohradené. Napriek tomu, to je veľmi príjemná časť mesta, odkiaľ je aj veľmi pekný výhľad na downtown a mrakodrapy.

Pohľad na downtown od pobrežia

Po prechádzke na pobreží nám pomaly, ale isto začína škvŕkať v bruchách, a tak sa vydávame naspäť ku marketu. Vo vedľajšej uličke  však narazíme na skvelý stánok s rybími polievkami. Nikde nikto iba zrazu dlhá šóra ľudí pri tomto stánku. Ihneď sme si vravíme, že tam musí byť niečo dobré, keď tu čaká toľko ľudí v rade a ukázalo sa to ako pravda. Dávame sme si hustú lososovú polievku, ktorá síce nie je najlacnejšia, ale chutí vynikajúco a určite stojí za to.

Asi najznámejšou pamiatkou celého Seattle je veža Space Needle, ktorú sme nemohli vynechať ani my.  Nachádza sa síce trochu ďalej od centra, no ešte stále je to vo vzdialenosti, ktorá sa dá zvládnuť pešo. Cestou dokonca naďabíme na jeden z najlepších obchodov aké som kedy videla. Je to obchod s mapami, sprievodcami a rôznymi cestovateľskými vecičkami. Nakoniec tu trávime hodnú chvíľu, kým preskúmame celý obchod ani sa nám nechce ďalej. Nakoniec však predsa len vymotáme z obchodu a za chvíľu sme už pri Space Needle, ktorej siluetu vidno už z diaľky a možno ju práve poznáte zo seriálu Fraser. Space Needle alebo v preklade Vesmírnu Ihlu postavili v roku 1962 pri príležitosti Svetovej výstavy Expo a ihneď sa stala symbolom Seattlu.

Space Needle – symbol Seattle

Trochu sa ešte pomotáme po okolí Space Needle. A keď prichádza čas ideme si zavolať Uber, ktorý nás odvezie na autobusovú stanicu Greyhound. Táto sa nachádza na opačnom konci mesta. Autobusová stanica vyzerá dosť zle, je tu množstvo bezdomovcov a ani v okolí nie je nič, kde by sme si ešte na polhodinku sadli. A tak sme nakoniec radi, keď konečne prichádza náš autobus a bezdomovcov nechávame na stanici. Cesta prebieha celkom rýchlo, oddychujeme a podriemkavame, keďže ráno sme skoro vstávali.

Po približne troch hodinkách prichádzame na hranicu, procedúra je veľmi rýchla len ukážeme pas, ktorý si naskenujú. Nič sa ani nepýtajú ani nám nedajú žiadnu pečiatku a môžeme pokračovať do Kanady. Potom ešte polhodinka a sme späť vo Vancouveri.

Tipy na záver:

• Ak budete v Seattli ochutnajte tradičné rybie polievky v reštaurácii Pike Place Chowder.
  • Ak máte v Seattli iba pár hodín tak ako my nevynechajte trh Pike Place Market a Space Needle.
  • Ak máte trochu viac času skúste navštíviť zaujímavý park Gas Works, ktorý stojí na mieste bývalej industriálnej zóny. Dnes je tu vytvorený park, skadiaľ je pekný výhľad na mesto.
  • Spoločnosť Greyhound je asi najlacnejšia možnosť ako sa dostať zo Seattlu do Vancouveru, okrem toho má veľmi výhodné ceny lístkov aj po USA.