Ako stráviť jeden deň vo Philadelphii

február 2013
Miláno - Bratislava, Ryanair - 25,5 eur / osoba vrátane batožiny
Praha - Miláno - New York - Miláno, Alitalia - 55 eur / osoba
Letenky do USA môžete vyhľadať/rezervovať napríklad tu.
Bratislava - Praha, Student Agency - 10 eur / osoba
New York - Philadelphia, Megabus - 0,40 eur / spiatočne / osoba
Spojené štáty americké Spojené štáty americké
Washington, D.C.

Americký dolár (USD)

Typ ATyp A
Typ BTyp B

- 6 až -12 hodín oproti Slovensku

Na návštevu USA na turistické a služobné účely do 90 dní je potrebné mať vstupné povolenie ESTA, o ktorú je potrebné žiadať ešte z domu. Podrobnejšie informácie ako získať povolenie ESTA nájdete v článku.

Vzhľadom na obrovskú veľkosť USA sa klimatické podmienky dosť líšia a najlepší čas na návštevu závisí od konkrétnej oblasti. Aljaška má chladné počasie po celý rok. Najlepší čas na návštevu je júl a august, kedy je najteplejšie (do 20°C) a dni sú najdlhšie. Severozápadné pobrežie je často daždivé počas celého roka. Juhozápad - Kalifornia, Nevada, Arizona, ale aj Florida má stabilné a príjemné počasie aj v zime s teplotami okolo 20°C. Naopak v júli a v auguste sa tu teploty šplhajú do 40°C. Najvhodnejšie na návštevu sú preto jar a jeseň. Severovýchodné pobrežie USA a mestá ako New York a Boston sú v lete horúce a v zime chladné s častými snehovými búrkami. Havaj má príjemné počasie po celý rok.

Angličtina

Philadelphia, historické mesto, ktoré sa nachádza na severe Pennsylvánie vzdialené len 160 km od New Yorku. Philadelphia zohrala veľmi veľkú úlohu v histórii Spojených štátov. Okrem toho, že tu bolo dočasné hlavné mesto, kým bol dostavaný Washington, tak tu boli podpísané dva dôležité dokumenty, a to Deklarácia nezávislosti a Ústava Spojených štátov. Philadelphia je známa aj z množstva filmov, najmä zo slávneho Rockyho.

My sme mali na preskúmanie Philadelphie jeden deň, keďže sme sa sem vydali na jednodenný výlet z New Yorku. Lístky na autobus spoločnosti Megabus, ktoré sme kupovali pár týždňov vopred nás vyšli na 1 dolár.

Keď ráno o 4:30 začal zvoniť budík, tak by sme ho asi najradšej niekam zahodili a pekne spali ďalej, no naša túžba spoznať Philadelphiu bola väčšia, a tak sme sa premohli a vstali. Náš domáci prišiel niekedy v noci, no spali sme tak tvrdo, že sme ani nespozorovali kedy prišiel a ráno sme ho znova nestretli, keďže sme ho tak skoro nechceli budiť. Rýchlo sme sa obliekli a utekali metrom na Penn Station, kde mala byť aj zastávka autobusovej spoločnosti Megabus. Celkom nám trvalo, kým sme sa na Penn Station zorientovali a našli správnu ulicu, a tak sme behom v poslednej chvíli naskočili do autobusu. Cestou sme len dospávali krátku noc a zobúdzať sme sa začali tesne pred Philadelphiou.

Autobus má vo Philadelphii dve zastávky. Nevystúpili sme na konečnej zastávke, čo mala byť autobusová stanica, ale na zastávke skôr v centre. Najprv sme si dali výborné raňajky a potom sa pobrali k historickým budovám vo Philadelphii, ktoré boli neďaleko a boli súčasťou Independence National Historical Parku.

Independence Hall

Vstup je do parku zadarmo len v sezóne je potrebné lístky si objednať dopredu. Keďže bolo ešte skoro ráno, celý areál bol ešte skoro prázdny. Ako prvé sme si prezreli Declaration House a Independence Hall. Okrem toho, že tu pobehoval Nicolas Cage v známom filme Honba za pokladom (Natinal treasure), tak tu v roku 1776 Thomas Jefferson  podpísanl Deklaráciu nezávislosti. Približne každú pol hodinu sa tu koná prehliadka so sprievodcom, ktorý porozpráva všetko dôležité, čo sa tu stalo.Okrem toho sa tu nachádza aj Congress Hall, miestnosť, kde americký kongres zasadal po dobu 10 rokov, kým bolo hlavné mesto Spojených štátov vo Philadelphii a kde bol zvolený druhý americký prezident John Adams. Prezreli sme aj zopár ďalších historických budov v komplexe.

Vo vnútri Independence Hall

Potom sme sa ešte išli pozrieť do Liberty Bell museum, čo vlastne bolo celé múzeum venované jednému zvonu, ktorý zvonil pri rôznych významných príležitostiach a doteraz je symbolom boja za rovnoprávnosť a slobodu.  Do múzea sa vchádza cez kontroly ako na letisku, ale ráno tu ešte nebolo veľa ľudí, tak to išlo celkom rýchlo.

Liberty Bell

Po spoznaní histórie USA sme sa vybrali do centra mesta a cestou navštevovali rôzne obchodíky a obchodné centrá, ktoré boli okolo. Prešli sme okolo budovy City Hall a popri známom Love Parku s pešou zónou a malým námestíčkom.

Love

Potom sme sa vybrali dlhou ulicou, pozdĺž ktorej boli vlajky všetkých štátov sveta, až ku Philadelphia Museum of Art, ku ktorému vedú tie slávne schody, po ktorých bežal aj Silvester Stalone vo filme Rocky. Samozrejme sme sa museli aj my po nich prebehnúť tak ako vo filme. Vedľa sa nachádza aj socha Rockyho, kde sme museli povinne odfotiť.

Slávne schody pred múzeum, kde behal aj Silvester Stalone vo filme Rocky

Rocky tu má aj svoju sochu

Poobede sme sa už len potulovali mestom, obchodmi, kávičkovali a pred večerom sa pobrali na zastávku, na ktorej sme ráno vystúpili. Kamarátka sa ráno pýtala šoféra či autobus odchádza z tejto zastávky aj večer späť do New Yorku a on prikývol. No večer autobus dosť dlho neprichádzal. Už sme začínali byť aj celkom nervózni, no nakoniec sa po pár minútach objavil. Do New Yorku sme dorazili celkom neskoro, a tak sme sa už len pobrali na byt a do postele.

Moderné centrum mesta

Samozrejme sme museli ochutnať slávny Philly Cheese Steak

Philadelphia je veľmi príjemné mesto, oveľa pokojnejšie ako rušný New York, ale určite má čo ponúknuť. Na jej  spoznanie bohate stačí jeden deň, a tak je ideálnym cieľom pre jednodenný výlet z neďalekého New Yorku.