Maurícius – ostrov s najkrajšími plážami?

marec 2017
Anba’s, Trou aux Biches – 304 eur / 2 osoby / 10 nocí
autopožičovňa AKD Location Voiture – 136 eur / 4 dni / 2 osoby
Maurícius Maurícius
Port Luis

Maurícijská rupia (MUR)

Typ GTyp G

+ 2 hodiny oproti Slovensku

Na návštevu Mauríciusu kratšiu ako 90 dní je potrebný platný cestovný pas.

Maurícius sa teší dobrému počasiu po celý rok. V zime, ktorá trvá od mája do októbra sa teploty pohybujú okolo 23°C a môže fúkať chladnejší vietor. Leto trvá od decembra do apríla s teplotami okolo 30°C. V januári a februári sa však môžu vyskytnúť cyklóny, preto najlepší čas na návštevu je marec až apríl a november až december.

Angličtina, Francúzština

Maurícius, malý ostrovček v Indickom oceáne, preslávený nádhernými plážami s bielym pieskom, krásnou prírodou, množstvom zaujímavých miest  a luxusnými rezortmi. O dovolenke na Mauríciu som snívala odkedy som mala asi desať a na stene mi visel kalendár s krásnymi plážami z tohto ostrova. Vtedy som si nevedela predstaviť, že by som sa tu naozaj niekedy dostala, no našťastie dovolenka na Mauríciu nemusí zruinovať rozpočet a dá sa absolvovať za celkom rozumný peniaz.

Na Mauríciu žije niečo viac ako jeden milión obyvateľov. Má tropickú klímu a dve ročné obdobia – horúce a vlhké leto, ktoré trvá od novembra do apríla a suchšia a chladnejšia zima od júna do septembra. Najteplejšími mesiacmi sú január a február, no priemerné teploty sú celoročne nad 20 stupňov celzia, a tak návšteva Maurícia je možná v podstate kedykoľvek. Treba si dať akurát pozor na príležitostné cyklóny, ktoré sa môžu vyskytnúť od januára do marca a prinesú silnejšie dažde, ktoré ale nezvyknú trvať viac ako tri dni.

My cestujeme na Maurícius v druhej polovičke marca a počasie je ideálne. Za celých jedenásť dní máme akurát párkrát krátku asi päť minútovú dažďovú prehánku, ináč je počasie pekné, teplé a slnečné. Toto všetko z neho robí ideálne miesto na exotickú dovolenku.

Trocha plánovania a prílet

Na Maurícius odlietame z Kuala Lumpur a presúvame sa tak po Amerike, Austrálii a Ázii na africký kontinent. Pri plánovaní ako sa dostať z Ázie do Európy, čo najlacnejšie, ale s nejakou tou zastávkou, prišlo do úvahy niekoľko alternatív. Cez Srí Lanku, Omán, Irán, všetky vychádzali cenovo približne rovnako. No Maurícius nám prišiel ako najvhodnejší, keďže je ideálny aj na leňošenie na pláži a je na ňom aj čo spoznávať. Letenky kupujeme s leteckou spoločnosťou Air Asia, s ktorou sú cenovo najprijateľnejšie. Cesta sa takmer skomplikuje, keď pár dní po tom, čo už máme letenky zakúpené, Air Asia oznámi, že túto linku ruší. Našťastie ju ruší až pár dní po našom lete, a tak je to vlastne predposledný let s touto spoločnosťou z Kuala Lumpur na Maurícius.

Maurícius – aj psíky sa radi kúpu v mori

Online checkin máme spravený, no i tak musíme na prepážku odovzdať batožinu. Na prepážke sa nás akurát pýtajú ako dlho budeme na Mauríciu a chcú vidieť aj letenku, s ktorou budeme odlietať. Ináč je všetko v poriadku a vytlačia nám nové letenky. Celkom som bol zvedavý na obsadenie tohto letu, no let je úplne plný a väčšinu cestujúcich tvoria mladý Číňania, cestujúci na dovolenku.

Pasová kontrola na Mauríciu je tiež v pohode. Chcú vidieť akurát rezerváciu ubytovania a to je všetko. Zmenárne na letisku nemajú najvýhodnejšie kurzy a my radšej vyberáme peniaze z bankomatu. Pred letiskom nás už čaká majiteľ ubytovania, ktoré máme rezervované a s ktorým sme sa dohodli na transporte. Vychádzalo to pre nás najvýhodnejšie a najrýchlejšie. Cesta z letiska nám zaberie aj tak niečo viac ako dve hodiny.

Aká pekná jašterička

Naše ubytovanie

Na Mauríciu je super, že tu nájdete ubytovanie v luxusných rezortoch, ale keď práve nemáte zbytočných 2000 eur, ubytovanie sa dá nájsť aj v klasických apartmánoch ako napr. v Chorvátsku. My si vyberáme práve apartmán v dedinke Trou aux Biches na severe Mauríciusu. Tento apartmán je síce celkom pekný, čistý a má všetko čo potrebujeme, nevýhodou je akurát jeho poloha, keďže nablízku v podstate nič nemáme a či už do obchodu, reštaurácie alebo na pláž musíme prejsť takmer dva kilometre. A rovnako, podobne ako keď sme boli v chatke v Malajzii, aj tu je množstvo jašteríc. Síce je veľmi zaujímavé večer, keď zapneme svetlo, sledovať na presklených dverách ako ich tam  niekoľko čaká, kým priletí za svetlom hmyz a potom ho lovia. No stále ako otvoríme dvere sa niektorej z nich podarí prekĺznuť aj do vnútra a po pár dňoch ich už ani nepočítame, koľko ich býva s nami. Pár sa nám podarí aj chytiť do pohára a vypustiť zasa von.

Trou aux Biches Beach

V Trou aux Biches sa nachádza aj rovnomenná pláž – Trou aux Biches Beach. Túto navštevujeme asi každý jeden deň. Aj keď sa vyberieme niekde na výlet, večer sa vždy zastavíme ešte aspoň na chvíľu okúpať. Najkrajšia časť tejto pláže patrí luxusnému hotelu, ktorý tu je, no na Mauríciu sú takmer všetky pláže verejné, a tak bez problémov môžete tráviť čas aj tu. Nesmiete akurát využívať lehátka, ktoré patria hotelu a jeho zamestnanci to dostatočne kontrolujú.

Pri pláži je niekoľko malých stánkov, v ktorých sa dá za lacno najesť. Najradšej si dávame miestne špeciality roti a faratu, čo sú vlastne presne to isté ako slovenské posúchy, ktoré nám robila stará mama. Plní sa to s curry a  rôznymi omáčkami a za nejaké 2 – 3 eurá ich kúpime toľko, že ich dvaja potom ani nevládzeme zjesť. Okrem toho je v okolí niekoľko reštaurácií ,ktoré sú ale o niečo drahšie. Chutný, veľký obed alebo večera s pivkom vychádza nejakých 15 eur na osobu. V Trou aux Biches je jeden veľký supermarket a potom nejaké menšie obchodíky. Najčastejšie nakupujeme v tomto supermarkete. Ceny sú o niečo vyššie ako na Slovensku, ale nie je to nič hrozné.

Na tejto pláži sme trávili najviac času - Trou aux Biches Beach

Prvých pár oddychových dní na plážach

Prvé dni trávime hlavne na plážach a kúpaním sa. Voda na Mauríciu je asi najteplejšia akú sme kedy zažili. Môžete si pokojne zobrať pohár vínka a sadnúť si do vody a tam ho vychutnávať, ako to robilo niekoľko nemeckých dôchodcov. Okolo Mauríciusu je akýsi koralový útes, ktorý zadržiava všetky vlny, čiže oceán je úplne pokojný a počas našej návštevy tu nie sú vôbec žiadne vlny. Voda väčšinou pomaly klesá do hĺbky nejakých dvoch metrov a potom sa dlho nezväčšuje, až kdesi v diaľke vidieť ako vlny narážajú na koralový útes. Prvé dva dni teda trávime na pláži Trou aux Biches. Pláž nie je vôbec preplnená a väčšinou niekoľko desiatok metrov okolo nás nemáme pri sebe nikoho. Horšie to je ale s tieňom, ktorý tam v poobedných hodinách takmer vôbec nie je a vydržať celý deň na ostrom slnku sa nedá, a tak sa väčšina ľudí vždy združuje okolo pár paliem a stromov, ktoré na pláži sú.

Mont Choisy Beach, Pereybere Public Beach

Verejnou dopravou sa vyberáme jeden deň pozrieť na pláž Mont Choisy Beach. Verejnú hromadnú dopravu na Mauríciu tvoria veľké, hlučné a otlčené staré autobusy. Väčšinou jazdia rýchlo a niekedy sa zdá, že aj dosť nebezpečne a majú pootvárané všetky okná. Aspoň, že sú celkom lacné. Lístok sa nekupuje u šoféra, ale len nastúpite a idete si rovno sadnúť. Po chvíli prichádza predavač lístkov, ktorému zaplatíte a dá vám lístok.

K pláži Mont Choisy ideme teda autobusom. Pri tejto pláži sa nenachádza žiadna dedinka ani hotel, a tak je tu aj menej ľudí ako napríklad na Trou aux Biches Beach. Je tu tiež niekoľko stánkov s jedlom, v ktorých sa dá celkom lacno najesť a pri pláži je park plný stromov, takže nájsť tu tieň nie je problém. Nie sú tu ale žiadne palmy. Chodí tu tiež celkom dosť domácich, ktorí si v parku robia pikniky. Pláž nie je až taká pekná ako Trou aux Biches, ale páči sa nám. Voda je rovnako teplučká a bez vĺn. Trávime tu jeden celý deň a jediné čo nám trocha vadí je napadané ihličie zo stromov, ktoré je aj po pláži aj vo vode.

Pláž Mont Choisy Beach

Ďalší deň pokračujeme ešte trocha viac na sever a ideme pozrieť na Pereybere Public Beach. Táto pláž je trocha menšia, ale tiež veľmi pekná. Sme tu celkom skoro ráno, a tak chytáme ešte miesto pod palmou. Trávime tu celý deň akurát na obed odskočíme do neďalekého supermarketu, kde opäť nachádzame stánok s našimi obľúbenými plackami. Pri pláži je ale tiež niekoľko reštaurácii. Po všetkých plážach chodí aj dosť predajcov všetkého možného. Kabelky, uteráky, klobúky, nafukovacie kolesá alebo veľryby, rôzne ovocie nie je problém kúpiť. Niekedy sú síce títo predajcovia aj trocha otravný, no napríklad na tejto pláži dostávame od jedného nejaké čudné ovocie úplne zadarmo.

Pláž - Pereybere Public Beach

Výlet do hlavného mesta Port Louis

Keď už máme vylihovania na plážach celkom dosť, je čas začať plánovať výlety po ostrove. Ako prvý podnikáme výlet do hlavného mesta Port Louis. Do hlavného mesta chodí priamo z Trou aux Biches niekoľko autobusov, a tak do jedného nastupujeme.

Vystupujeme na autobusovej stanici a uličkami, v ktorých sa dnes konajú trhy smerujeme pomaly do centra mesta. V samom centre mesta sa nachádza akýsi parčík s vysadenými palmami. Píšem akýsi, lebo popod tieto palmy vedú dve celkom rušné ulice, cez ktoré prejsť je niekedy problém.

Najprv sa vyberieme smerom k State Government Office a Government House. Postupne obídeme celý park dookola a vraciame sa na peknú promenádu k moru. Tu sa nachádza napríklad socha Sir Seewoosagur Ramgoolama,  ktorý bol maurícijský politik, štátnik a filantrop, ktorý bojoval za nezávislosť Mauríciusu. Prezývajú ho tu aj ako „otec národa“ a meno po ňom dostalo napríklad aj medzinárodné letisko.

Nachádzajú sa tu nejaké múzeá, ale hádam najznámejšie z nich je Blue Penny museum, v ktorom je okrem iného možné vidieť jednu z najvzácnejších známok na svete Modrý Maurícius z roku 1847. Vedľa je  promenáda, ktorá  je plná prechádzajúcich sa ľudí. Je tu tiež veľké nákupné centrum a niekoľko reštaurácií. V hlavnom meste sa zdržíme až do poobedia a po návrate do Trou aux Biches samozrejme smerujeme ešte na pláž.

Hlavná ulica v centre Port Louis

Hlavná ulica v centre Port Louis

Požičanie auta a doprava na Mauríciu

Na štyri dni sa potom rozhodujeme požičať si auto, aby sme spoznali aj iné časti ostrova. Nad požičaním auta sme uvažovali už aj pred cestou, ale nechceli sme ho na celú dobu. Asi by sme ho nevyužili v tieto dni, keď sme boli len na plážach a bolo by to zbytočne drahé. Nakoniec rezervujeme auto u jednej z miestnych požičovní. Na požičanie auta v pohode využívame debetnú kartu, ani nie je potrebná kreditná. Priplácame si a dávame si plné poistenie bez spoluúčasti.

Auto nám v dohodnutom čase prináša pracovník autopožičovne priamo pred náš apartmán. I keď má dosť problém ho nájsť, nakoniec ho dáko navigujeme cez telefón a šťastne nás nachádza.

Na Mauríciu sa jazdí na ľavej strane a keby sme nemali skúsenosť s jazdou na ľavej strane už z Austrálie, asi by sme si auto nepožičiavali. Doprava na Maurícius je ale strašná, s Austráliou sa to nedá ani porovnať.  Cesty sú tu hlavne v dedinách veľmi úzke a jazdia tu všetci ako blázni. Okrem toho tu jazdí milión áut, a tak niekedy, keď sme sa potrebovali dostať z malej uličky na hlavnú cestu, to bol nadľudský výkon, keďže išlo množstvo áut a nikto nás nechcel pustiť. Problémom ešte boli zápchy, ktoré sa tvorili väčšinou ráno v smere do hlavného mesta. My sme našťastie väčšinou chodili opačným smerom, ale niekedy boli tie cesty neskutočne upchaté.

Zaujímavé napríklad bolo, že na žiadnej benzínovej pumpe, kde sme tankovali, nemali vyvesené ceny benzínu. Keď sme zastavili na pumpe, hneď prišiel pracovník, ktorý sa spýtal len koľko chceme a začal tankovať. Až vtedy sa zobrazili na stojane ceny a koľko máme natankované. Potom sme tomuto pracovníkovi rovno aj platili.

Výhľady na plantáže s cukrovou trstinou

Výhľady na plantáže s cukrovou trstinou

La Vanille Nature Park, Blue Bay a kráter Trou aux Cerfs

Na prvý výlet autom smerujeme na juh ostrova. Zamierime si to do parku La Vanille Nature Park. K parku vedie len úzka a dosť rozbitá cesta, ale nakoniec ho nachádzame. Platíme vstupné a vchádzame do parku. Je to vlastne akási zoologická záhrada, kde sú jelene, opice korytnačky, krokodíly atď.

Ako k prvým ideme k obrovským korytnačkám. Najväčšia a najstaršia v tomto parku má približne 100 rokov a 257 kilogramov. Je naozaj obrovská. Korytnačky sú vo veľkej ohrade a my sa môžeme voľne pohybovať medzi nimi. Je ich tu množstvo a pomaličky si tu chodia hore dole a prežúvajú. Kupujeme aj nejaké to lístie, ktorým ich môžeme chovať. Korytnačky majú neskutočnú silu. Keď chytia náš konárik v pohode nás s ním budú ťahať, kým sa nepretrhne. Veľmi sa nám tu páči a trávime tu dosť času. Sú to veľmi zaujímavé zvieratá.

Najväčšia korytnačka

Všetky pekne papáme

Od korytnačiek smerujeme ku krokodílom. Vždy v určitom čase sa koná chovanie krokodílov, kedy zamestnanci parku priviažu kura na lano a dávajú ho krokodílom a tie za ním potom vyskakujú. Je to zaujímavé, ale krokodíly sa nám viacej páčili napríklad v Afrike vo voľne prírode.

Po nakŕmení pokračujeme v prehliadke parku. Je tu napríklad aj strašne veľká zbierka motýľov, pavúkov a všelijakého hmyzu. Keď nás chytí hlad zamierime do reštaurácie, ktorá je v parku a ochutnávame steak a hamburger z krokodíla.

Kŕmenie krokodílov

Z parku sa vydávame na úplný východ ostrova k Blue Bay. Je tam pekná zátoka s peknými plážami. Nekúpeme sa tu, len sa trocha prejdeme a pokračujeme ďalej.

Prechádzame dookola celý poloostrov a zastavujeme pri niekoľkých plážach a na zaujímavých miestach ako napríklad kaplnka vo vode.

Pláž Blue Bay

Kaplnka na vode

Postupne naberáme smer späť na hotel, no asi v polke cesty sa ešte zastavujeme pri kráteri Trou aux Cerfs. Tento kráter je momentálne nečinný, no uvádzajú, že sa môže stať kedykoľvek znovu prebudiť. Cesta k nemu vedie po úzkych a strmých uličkách a chvíľu nám trvá, kým sa z nich vymotáme.

Kráter je celý obrastený stromami a vnútri na jeho dne sa nachádza jazero, ktoré ale kvôli stromom nie je jednoduché vôbec vidieť. Nachádza sa tu malá vyhliadková terasa a to je akurát všetko. Deň končíme ako vždy na pláži Trou aux Biches.

Kráter Trou aux Cerfs s jazerom vo vnútri

Kráter Trou aux Cerfs s jazerom vo vnútri

Macondé, Chamarel Waterfall, Seven Coloured Earth, Ganga Talao, Eureka

Ráno smerujeme až na samý na juh ostrova. Prvou zastávkou je vysoká skala Macondé. Kilometrovo to až tak ďaleko nie je, no cesta po úzkych uličkách nám zaberie dosť času. Je to hranica dvoch krajov a nachádza sa tu ostrá zákruta, na ktorej je vysoká skala. Pomocou schodov sa dá vyliezť na vrchol tejto skaly, odkiaľ sa ponúkajú pekné výhľady na všetky strany.

Odtiaľto pokračujeme do vyšších nadmorských výšok a ku parku Seven Coloured Earth. Už cestou sa nám ponúkajú pekné výhľady na strmé doliny, lesy a plantáže s cukrovou trstinou.

Prichádzame k  vstupe do parku Seven Coloured Earth, platíme vstupné a pokračujeme autom ďalej. Parkom vedie úzka jednosmerná cesta a prvá zastávka je pri peknom vodopáde Chamarel Waterfall.

Strmá zákruta na Macondé

Parkovisko je hneď pri vodopáde a na vyhliadku je to potom len pár krokov.  Vodopád Chamarel je najvyšším na Mauríciu s výškou takmer 100 metrov a je obklopený hustým zeleným lesom. Výhľad na vodopád je veľmi pekný, akurát nevýhodou je, že nám akurát svieti oproti slnko, a tak sa veľmi ťažko fotí.

Vodopád Chamarel Waterfall

Od vodopádu pokračujeme ďalej a prichádzame k Seven Coloured Earth. Auto nechávame na parkovisku a odtiaľ je to len kúsok po chodníku. Pri vstupe na chodník nám ešte kontrolujú, či máme lístok a môžeme pokračovať.

Po pár metroch sa dostávame na vyhliadku. Seven Coloured Earth je akási malá geologická formácia pieskových dún obsahujúca piesok siedmych rôznych farieb. Na oboch stranách dún sú vyhliadky s pekným výhľadom. Tieto farebné duny sú ale oplotené, a tak sa môžeme prejsť okolo, no na ne nemôžeme. Okrem tohto sa tu nachádza reštaurácia, malý obchodík so suvenírmi a pár obrovských korytnačiek, rovnakých ako sme videli včera. Seven Coloured Earths aj Chamarel Waterfall sa nám páčili a určite stáli za návštevu. Pri oboch sme boli ešte v doobedných hodinách, a tak tu nebolo ani nejako veľa ľudí.

Ďalšiu zastávku plánujeme na rumovej plantáži Chamarel  len pár kilometrov od parku. Zastavujeme pri vstupe a pýtame sa koľko je vstup a čo všetko je v ňom zahrnuté, no nejako nás to nakoniec neosloví, a ešte aj šoférujem, tak by som nemohol ani ochutnávať a túto atrakciu teda vynecháme.

Seven Coloured Earth pohľad zospodu

Seven Coloured Earth pohľad zhora

Cesta ďalej vedie cez Black River Gorges National Park, kde nás čakajú dosť strmé prechody s množstvom zákrut, ale aj veľké množstvo veľmi pekných výhľadov. Na niekoľkých zastavujeme a dávame si krátke prechádzky. Najlepší je ale Gorges Viewpoint, pri ktorom je aj najviac ľudí. Tiež je tu množstvo stánkov so suvenírmi, a tak nejaké kupujeme. Tiež tu pobehuje a otravuje pár makakov, no nič to neuberá na kráse výhľadov, ktoré sú z tohto miesta naozaj neskutočné.

Gorges Viewpoint

Postupne sa dostávame ku Ganga Talao alebo v preklade jazeru Ganga, ktoré je považované za najposvätnejšie hinduistické miesto na Mauríciu. Hneď pri vstupe stojí asi 30 metrov vysoká socha Mangal Mahadev, ktorá predstavuje hinduistického boha Šivu. Pešo prechádzame až k jazeru a ku všetkým chrámom, ktoré sa tu nachádzajú.

Cestou od Ganga Talao míňame zas čajové plantáže. Pri jednej z nich - Bois Cheri Tea Factory sa aj zastavujeme. Bois Cheri je práve najväčšia a najstaršia čajová plantáž na Mauríciu. Dá sa tu ísť na exkurziu, ochutnávku čajov a majú tu aj múzeum, no keď prichádzame majú už bohužiaľ zatvorené.

Vysoká socha Mangal Mahadev

Ganga Talao

Poslednou našou zastávkou v tento deň je Eureka House, ktorý sa nachádza v dedinke Moka. Je to pôvodný  kreolský koloniálny dom, postavený v roku 1830. Platí sa tu malé vstupné a pri vstupe je aj obchod so suvenírmi. Vo vnútri môžeme vidieť ako tu bývali anglickí a francúzski aristokrati v 19. Storočí.

Prechádzame si tiež záhradu, kde sú rôzne pekne kvitnúce rastliny. Na záver pokračujeme k rieke a vodopádom, ktoré sú za domom. Trošku je to ale neprehľadné, keďže k rieke vedie viacero chodníčkov a nikto nevie ktorým má presne ísť. Stretávame pár turistov, ktorí sa nás pýtajú ako sa majú odtiaľ dostať späť. Vodopády ale nie sú nič extra, dáme si tu teda len malú prechádzku a smerujeme späť k autu.

Koloniálny dom Eureka House

Vodopády pri dome Eureka House

Nádherné pláže v Le Morne a Flic en Flac

Dnes do tretice smerujeme na úplný juh ostrova, tentokrát na poloostrov Le Morne. Tu sa nachádzajú asi tie najznámejšie pláže Maurícia. Pláže sú teda veľmi pekné, obchádzame postupne skoro všetky, ktoré tu sú. Na každej sa trocha prejdeme a okúpeme. V tejto časti ostrova sa ale nachádzajú hlavne tie najluxusnejšie hotely na ostrove. Čo by teda až tak nevadilo, keďže pláže sú prístupné pre všetkých. Nepáčilo sa nám akurát, že tu bol dosť problém nájsť niečo lacné na jedenie.

Na plážach trávime čas až do poobedia. Potom sa postupne presunieme trocha na sever do letoviska Flic en Flac. O pekné pláže nie je núdza ani tu a my sa rýchlo usadzujeme na jednej z nich. Tu už nie je núdza ani o rôzne stánky a obchodíky s lacným občerstvením. Dokonca nám pripadá toto miesto ideálnejšie na ubytovanie ako v  Trou aux Biches, keďže na výlety na juh ostrova je odtiaľto podstatne bližšie. Ktovie možno ak sem prídeme ešte niekedy v budúcnosti zvolíme ubytovanie v tejto časti ostrova. Tu trávime čas až do večera.

Pláž vo Flic en Flac

Kostolík Notre-Dame Auxiliatrice v dedinke Cap Malheureux

Juh ostrova sme už celkom pochodili, a tak jeden deň ideme pozrieť na sever. Zamierime si to na úplný sever ostrova do malej dedinky Cap Malheureux, kde sa nachádza kostolík Notre-Dame Auxiliatrice. Keď prídeme ku kostolíku akurát sa začína omša a začnú sa tu schádzať ľudia zo širokého okolia. Chvíľu sa prejdeme po okolí, kostolík je hneď pri mori a neďaleko sa nachádza aj pláž. Je tu naozaj veľmi pekne.

Cestou späť do Trou aux Biches sa zastavujeme ešte na niekoľkých plážach a nakoniec skončíme tam, kde stále - na Trou aux Biches Beach.

Bye bye Maurícius

Ráno vstávame veľmi skoro. Pobalení sme už našťastie od večera, a tak len rýchlo nosíme všetku batožinu do auta a odchádzame. Našťastie máme dostatočnú časovú rezervu. Po asi tridsiatich kilometroch totiž zisťujeme, že sme si v apartmáne zabudli bundy a šiltovky. Rýchlo to teda ešte otáčame.

Na letisko nakoniec prichádzame presne v dohodnutý čas a už nás tam čaká chlapík z autopožičovne. Auto ani nekontroluje, pozrie akurát stav nádrže a odchádza preč. Do rána sa posúval čas a my na letisku zisťujeme, že náš let bude mať presne hodinu meškanie kvôli tomu, že sa mu vlastne skrátil čas, ktorý mal na dolet sem. Potom sa už našťastie meškanie nepredlžuje a my odlietame na čas.

Tento let sa nám zdá nekonečný. Je to cez deň a nedá sa nám ani spať, navyše toto lietadlo nemá ani žiadny zábavný systém. Aspoň, že strava je dobrá. Chceli by sme odfotiť Kilimandžáro, keďže už letíme okolo, no je zrejme niekde v mrakoch, a tak sa nám to nakoniec nepodarí. Po niečo vyše desiatich hodinách v lietadle úspešne pristávame v Ríme a môžeme pokračovať v spoznávaní večného mesta.

Naša cesta na Maurícius bola hlavne o plážach a kúpaní. A na toto je tento ostrov ideálny. Odporučili by sme ho určite každému. Pláže sú tu jednoducho top, ale to najlepšie zhodnotíte, keď ich uvidíte na vlastné oči.