Víkend vo francúzskom Nantes – čo vidieť za 48 hodín

Euro (EUR)

Typ ETyp E

Medzi Slovenskom a Francúzskom nie je žiadny časový posun

Návšteva Francúzska je možná celoročne, záleží na dôvode návštevy. Všeobecne je možno povedať, že najlepším obdobím na návštevu je jar a jeseň, kedy sú veľmi príjemné teploty na väčšine územia a je tu aj menej turistov. Toto obdobie je vhodné ako na turistiku, tak na návštevu miest. Ak sa chystáte na dovolenku k moru, okúpate sa od júna do septembra, ale pokiaľ môžete, vyhnite sa augustu, kedy dovolenkuje aj väčšina Francúzov a ceny sú najvyššie. Od decembra do marca je výborné obdobie na lyžovanie, bežkovanie a zimné športy v Alpách.

Francúzština

Do Nantes nás zavial vietor tak neplánovane. Mali sme kúpené letenky na Kanárske Ostrovy a ostávalo nám kúpiť cestu späť. Vtedy prišla s akciou letecká spoločnosť Volotea. Z Kanárskych ostrovov do Nantes a následne z Nantes do Benátok za päť eur. To berieme. Je to ďalšia príležitosť spoznať dve mestá a aj keby sme nakoniec leteli nejako ináč, tak ak nám prepadne desať eur nezabije nás to. Samozrejme, keď to už bolo kúpené nedalo nám a plánovali sme to všetko tak, aby sme to mohli aj absolvovať.

Ako z letiska v Nantes?

Z Gran Canarie prilietame do Nantes po polnoci, a keďže hromadná doprava v noci nefunguje museli by sme si zobrať taxík a ešte platiť hotel. Rozhodneme sa teda ostať na letisku do rána a potom pokračovať do mesta.

Z letiska do mesta sa dá dostať viacerými spôsobmi. Najdrahšia možnosť je samozrejme taxík, za ktorý sa cena z letiska do mesta pohybuje okolo 33 eur. Ďalšou možnosťou je využiť letiskový autobus „Navette Aéroport“, ktorý premáva priamo z letiska na vlakovú stanicu v meste. Cesta trvá približne pol hodinu a stojí 8 eur. Najlacnejšia možnosť je zobrať si autobus 48 na zastávku Neustrie a tam prestúpiť na električku. Táto kombinácia vás bude stáť dve eurá. A rovnako aj my využívame túto najlacnejšiu možnosť.

Pozor si ale treba dať na štátne sviatky. My z Nantes odchádzame na prvého mája, kedy je tam rovnako ako u nás sviatok. A keďže je sviatok, nielenže sú zatvorené takmer všetky reštaurácie, obchody, múzea a atrakcie, ale nepremáva ani verejná doprava. Jedinou možnosťou je potom zobrať si na letisko taxík. Nám sa to ale zdalo pridrahé, a keďže z mesta na letisko je to len približne osem kilometrov, zvládli sme túto cestu v pohode aj pešo.

Kde zájsť a čo vidieť v Nantes?

Z električky vystupujeme priamo v centre a hneď mierime na námestie Place Royale so známou fontánou. Odtiaľto prechádzame len kúsok k bazilike Basilique Saint-Nicolas. Dnes sa koná v Nantes aj maratón.  Výhodou pre nás je, že centrum je uzavreté pre autá a my si ho môžeme pekne prejsť. Nevýhodou zasa, že sa musíme vyhýbať bežcom a divákom.

Place Royale Nantes

Basilique Saint-Nicolas Nantes

Pomaly prechádzame k 37. poschodovému mrakodrapu Tour Bretagne. Keby som nevedela, že som vo Francúzsku, tak by som na tento mrakodrap zo 70. rokov povedala, že to je typická komunistická budova. Jediné čím je zaujímavá je vyhliadka, ktorá sa nachádza na 32. poschodí budovy. Bohužiaľ práve dnes je zatvorená.

Centrom mesta prechádzame ku katedrále  Saint-Pierre-et-Saint-Paul. Kúsok od katedrály na námestí Place Maréchal-Foch je aj nejaký program k maratónu, ktorý chvíľku sledujeme.

Odtiaľ sa vraciame ku katedrále a postupne uličkami k zámku  Château des ducs de Bretagne. Zámok, ktorý pôvodne slúžil ako sídlo bretónskych vojvodov, je dnes pekne zrekonštruovaný a upravený. Okolo neho sa nachádza parčík a dokonca aj vodná priekopa.  Prechádzame si ho najprv zvonka a potom zamierime aj na nádvorie. Vstup je tu zadarmo, platí sa len dovnútra zámku, kde sa nachádza historické múzeum.

Mrakodrap Tour Bretagne

Katedrála Saint-Pierre-et-Saint-Paul

Vstup do zámku Château des ducs de Bretagne

Popri vlakovej stanici sa dostávame k botanickej záhrade Jardin des Plantes.  Záhrada je dostupná zadarmo a pri jej vchode sa nachádza akási malá farma, kde chovajú rôzne domáce zvieratá. Je to skôr taká atrakcia pre deti, kde si môžu pozrieť a pohladiť zvieratká, ktoré doma nechovajú. Botanická záhrada je tiež pekne upravená s množstvom jazierok a zaujímavých rastlín a zákutí. Nájsť tu môžete aj veľkú klietku, kde chovajú papagáje.

Medveď v botanickej záhrade Jardin des Plantes

Medveď v botanickej záhrade Jardin des Plantes

Veľká lavička nad chodníkom

Uličkami prechádzame späť do centra mesta a zamierime ešte k zaujímavej nákupnej pasáži The Passage Pommeraye, ktorá vznikla už v 19. storočí.  Je nedeľa takže všetky obchody sú zatvorené, no aspoň si toto malé obchodné centrum trocha prejdeme a príde nám to aj vhod, keďže vonka sa rozpršalo, a tak sa aspoň môžeme skryť pred dažďom. Ani sme sa nenazdali ako rýchlo ubehol dnešný deň. A keďže dážď neustáva, rozhodneme sa ísť už len na hotel, ktorý je neďaleko.

Vnútri nákupného centra The Passage Pommeraye

Vnútri nákupného centra The Passage Pommeraye

Ráno nás našťastie privíta pekné počasie a my sa rozhodneme ísť na ostrovček Île de Nantes, ktorý sa nachádza medzi dvomi ramenami rieky Loire. Tu, na mieste bývalých lodeníc vznikla veľmi zaujímavá časť mesta. Nachádzajú sa tu rôzne galérie, reštaurácie, rôzne sochy a atrakcie.

Prvou, ku ktorej smerujeme a asi aj hlavnou atrakciou je Les Machines de l'île, teda akýsi vymyslený umelecký svet a projekt inšpirovaný dielami Julesa Verna, ktorý mimochodom pochádzal práve z Nantes a nachádza sa tu aj jeho dom.  Samozrejme dnes je sviatok a dovnútra sa nedostávame, no pred Les Machines de l'île je aspoň hlavná atrakcia, a to obrovský mechanický slon. Keď je otvorené, je možné na tomto slonovi sa aj previesť po areáli. Na slona sa zmestí až 50 ľudí.

Pokračujeme po celom parku kde sa nachádzajú rôzne zaujímavé objekty, ktoré ale najlepšie vystihnú fotky:

Obrovský slon v parku Les Machines de l'île

Obrovský slon v parku Les Machines de l'île

Kolotoč v parku Les Machines de l'île

Kolotoč v parku Les Machines de l'île

Kruhy v parku Les Machines de l'île

Kruhy v parku Les Machines de l'île

Ďalší zaujímavý tvar

Autobus na budove

Celkom sa nám páči ako to majú v Nantes vyriešené, medzi všetkými atrakciami v meste majú nakreslenú akúsi krikľavo-žltú čiaru. Stačí teda sledovať po chodníkoch túto čiaru a nemôžete vynechať žiadnu atrakciu v meste.

V parku trávime takmer celé doobedie. Potom ešte na chvíľu prechádzame na druhú stranu rieky do mesta. Hneď pri brehu rieky sa nachádza pamätník Memorial to the Abolition of Slavery, ktorý je jedným z najväčších pamätníkov venovaných otroctvu a jeho zrušeniu. Bezplatne sa môžete pozrieť dovnútra a prečítať si veľmi zaujímavé fakty a tiež pozrieť fotografie.

Od pamätníka prechádzame k neďalekej bazilike Notre-Dame de Bon-Port. Poslednou našou zastávkou v Nantes je múzeum Musée Dobrée.

Bazilika Notre-Dame de Bon-Port

Musée Dobrée

Keďže je dnes prvý máj a vo sviatok nepremáva hromadná doprava, rozhodujeme sa, že ideme na letisko peši. Hľadáme ale ešte nejakú reštauráciu, kde by sme si kúpili niečo na večeru, no nedarí sa nám nájsť takmer žiadnu otvorenú. Nakoniec nachádzame aspoň Subway, kde si niečo kupujeme a podľa navigácie smerujeme najkratšou cestou na letisko.

Od Nantes sme toho čakali trocha viac. Keby sme mali ísť na výlet cielene len tu, asi by sme boli sklamaný. Takto sme ale aspoň využili prestup a pozreli si mesto. Najviac nás ale sklamalo, že niektoré atrakcie v nedeľu a hlavne všetky vo sviatok boli zatvorené a nepremávala hromadná doprava. Čo potom ľudia robia vo sviatok? Však to je ideálny čas navštíviť s deťmi park Les Machines de l'île alebo múzeum, ale všetko je zatvorené.