Kanárske ostrovy: La Gomera - túra kaňonom Barranco Guarimiar

Španielsko Španielsko
Madrid

Euro (EUR)

Medzi Španielskom a Slovenskom nie je žiadny časový posun, na Kanárskych ostrovoch je - 1 hodina oproti Slovensku

Najlepší čas na návštevu Španielska sú jar a jeseň - od apríla do júna a od septembra do októbra, kedy sú teploty na väčšine územia veľmi príjemné a nie je tu toľko turistov, ale samozrejme záleží to aj od konkrétnej oblasti. Na návštevu miest na severe Španielska pri Atlantiku sú ideálne júl a august. V Barcelone, na Costa Brave a baleárskych ostrovov je dobré počasie od mája do septembra. Na juhu Španielska dobré počasie obvykle pretrváva až do neskorej jesene. Na Kanárskych ostrovoch je po celý rok dobré a slnečné počasie a jedine od decembra do februára môžu klesnúť pod 20 °C.

Španielčina

Jednou z hlavných činností, ktorú sme chceli na La Gomere za ten krátky čas, čo tam máme, stihnúť, bolo podniknúť nejaké túry. Vybrali sme si teda jednu dlhšiu túru a jednu kratšiu, tak aby sme stihli pozrieť ešte aj pláže a čo to z ostrova. Túr je tam neúrekom, a tak vybrať len dve nebolo najľahšie a zvažovali sme viacero možností. Pri kratšej padla voľba na túru na najvyšší vrch Alto de Garajonay, ktorú sme popísali v predošlom článku z La Gomery.

Z dlhších túr nás zaujala Barranco Guarimiar Trail a nakoniec sme sa rozhodli pre túto.

Už samotná cesta na začiatok túry je krásna

Keďže ide o okružnú túru, tak začínate aj končíte túru na tom istom mieste. Začať je možné na viacerých miestach, no my začíname v dedinke Imada, kam smerujeme ráno čo najskôr. Už cesta do tejto dedinky je zážitkom a celú cestu nás sprevádzajú výhľady na kopce, rokliny a strmé zrázy. Dedinka Imada taktiež leží v strmom svahu, a tak nájsť miesto na parkovanie v úzkych uličkách nie je najjednoduchšie, ale nakoniec sa nám to podarí.

V dedinke Imada

V dedinke Imada

Zo začiatku sa nevieme veľmi zorientovať, kde je začiatok túry. Tu nám ale pomáha aplikácia maps.me, ktorú využívame aj na navigáciu počas túry. Inak potom je už túra dobre značená.

Vzďaľujeme sa od dediny a zároveň klesáme do kaňona

Vzďaľujeme sa od dediny a zároveň klesáme do kaňona

Z dedinky smerujeme najskôr nadol do kaňonu. Ide sa nám celkom ľahko, keďže klesáme. Po niekoľkých kilometroch pokračujeme ďalej po okraji kaňonu. Toto je asi najkrajšia časť túry a cítime sa skôr ako niekde pri Grand Canyone a nie na La Gomere.

Prichádzame ku kaňonu

Teploty sú ale veľmi vysoké a my zisťujeme, že sme si zobrali dosť málo vody. Trochu chytákom môže byť na tejto túre, že najprv ideme smerom dole a potom strmo stúpame. Treba si teda šetriť sily, aby sme vládali dôjsť späť.

Postupujeme po okraji údolia

Po asi troch kilometroch schádzame až na dno údolia, kde je pár domčekov. Inak stretávame cestou iba ovce a jedného turistu, ktorý ide opačným smerom. Výhľady sú ale neskutočné. Okolité údolia, svahy na ktorých rastú palmy a hlboký kaňon pod nami.

Cestou nestretávame takmer nikoho

Najkrajšia časť túry

Terasovité políčka na opačnej strane

Úplne dole sa turisticky chodník rozdeľuje a pokračovať je možné viacerými smermi. My odbáčame doprava smerom k dedinke Alajeró. Dá sa vybrať ale aj na druhú stranu a do Imady sa vrátiť druhým údolím.  Celková dĺžka oboch okruhov je približne rovnaká, ale druhý chodník vedie viac mimo civilizácie. Tento okruh je možné si ešte predĺžiť a pokračovať cez dediny El Cabezo a Lo del Gato naspäť do Imady.

Chodník vedie krásnym prostredím až na dno kaňona, kde je pár domčekov

Kade sa vyberieme?

My si vyberáme smer k dedinke Alajeró, hlavne kvôli tomu, že dúfame, že v dedinke si doplníme zásoby vody. Čaká nás však strmé stúpanie  späť na vrchol kaňonu. Našťastie stúpanie nie je príliš dlhé.

Začíname stúpanie

Pohľad na najnižší bod túry

Do Alajeró však prichádzame celkom spotení a smädní, keďže nám už došla všetka voda.  Ako prvé teda hneď hľadáme obchod, no je tu iba jeden Spar, ktorý je samozrejme zatvorený. Hľadáme teda niečo, kde by sme si kúpili vodu, inak sa budeme musieť vrátiť do Imady autobusom. Keď už ani nedúfame, že tu bude niečo otvorené, sa nám podarí nájsť kaviareň. Hurá, sme zachránení.  Dokúpime zásoby vody a môžeme pokračovať po turistickom chodníku ďalej do Imady.

A sme takmer na vrchole v dedine Alajeró

A sme takmer na vrchole v dedine Alajeró

Druhá časť túry je tiež veľmi pekná, no prvá polovička sa nám svojimi výhľadmi páčila o čosi viacej.

Z Alajeró pokračuje chodník po rovine

Z Alajeró pokračuje chodník po rovine

Pred koncom ešte je ešte jedno krátke stúpanie a potom zase strmo dodola do Imady

Pred koncom ešte je ešte jedno krátke stúpanie a potom zase strmo dodola do Imady

Hlavne zo silného slnka a vysokých teplôt prichádzame k autu dosť unavení. Túra bola ale veľmi pekná, a ak by sme si zobrali už ráno dostatok vody, vybrali by sme si určite jednu z dlhších variant pri pokračovaní z dna kaňonu. Deň sa ale nekončí a my pokračujeme na pláž.

Súhrn:

Celkovo sme prešli 12 kilometrov.

Trvalo nám to vrátane častých prestávok na fotenie a oddychu v kaviarni niečo menej ako 5 hodín

Najvyšší bod bol vo výške 1054 m. n. m. a najnižší zasa 402 m. n. m.

Presnú trasu našej túry môžete vidieť na mape v úvode článku.