Tenerife: čo podniknúť v okolí Los Gigantes

Španielsko Španielsko
Madrid

Euro (EUR)

Medzi Španielskom a Slovenskom nie je žiadny časový posun, na Kanárskych ostrovoch je - 1 hodina oproti Slovensku

Najlepší čas na návštevu Španielska sú jar a jeseň - od apríla do júna a od septembra do októbra, kedy sú teploty na väčšine územia veľmi príjemné a nie je tu toľko turistov, ale samozrejme záleží to aj od konkrétnej oblasti. Na návštevu miest na severe Španielska pri Atlantiku sú ideálne júl a august. V Barcelone, na Costa Brave a baleárskych ostrovov je dobré počasie od mája do septembra. Na juhu Španielska dobré počasie obvykle pretrváva až do neskorej jesene. Na Kanárskych ostrovoch je po celý rok dobré a slnečné počasie a jedine od decembra do februára môžu klesnúť pod 20 °C.

Španielčina

Na záver nášho pobytu na Tenerife sme sa vybrali do oblasti okolo mestečka Los Gigantes na západnej strane ostrova.  Vybrali sme sa na túru, ktorá viedla do pohoria Teno s vysokými skalnými stenami Los Gigantes, ale aj k blízkym prírodným bazénikom.  Los Gigantes alebo v preklade obrie skaly, sa týčia nad morom do výšky 500 metrov nad rovnomenným letoviskom. Ak budete na Tenerife, tak Los Gigantes stojí za to navštíviť už len kvôli pohľadu na tieto obrovské skaly.

Los  Gigantes

Mestečko Los Gigantes je veľmi populárne letovisko na Tenerife. Nachádza sa tu množstvo hotelov, apartmánov a reštaurácii. Organizujú sa odtiaľto plavby ku skalám Los Gigantes alebo aj za delfínmi. Nájdeme tu pekný prístav a môžete sa tu okúpať na čiernej pláži priamo pod obrovskými útesmi. Túto pláž -  Playa de los Guios sme chceli navštíviť aj my, ale bohužiaľ sme nevedeli nikde v blízkosti zaparkovať.

Výhľad na mestečko Los Gigantes s útesmi v pozadí

Výhľad na mestečko Los Gigantes s útesmi v pozadí

Trochu mimo mesta sa nachádza aj prírodný bazénik Charco de Isla Cangrejo, čo je super možnosť na kúpanie, ak sú veľké vlny. Tu sme už síce zaparkovali, ale ľudí tu bolo aj tak dosť.  Čo sa týka prírodných bazénikov na Tenerife, na severe ostrova ich bolo mnoho a bolo pri nich oveľa menej ľudí.

Bazénik Charco de Isla Cangrejo

Túra k skalnému oknu El Bujero

Namiesto pláže sme sa na ďalší deň vybrali na turistiku nad mestom. Naším cieľom bolo skalné okno El Bujero. Ako sme sa pred túrou dočítali, priamo ku skalnému oknu nevedie žiadny oficiálny chodník a je to celkom ťažká túra hlavne kvôli nebezpečným zrázom. V žiadnom prípade sa neodporúča chodiť na túto túru v prípade zlého počasia alebo dažďa.

Túra ku skalnému oknu sa začína v malej ospalej dedinke Tamaimo len pár kilometrov od Los Gigantes. Dedinku tvoria strmé úzke uličky plné jednosmeriek. Už keď prichádzate do dediny vidieť po ľavej strane horu Montana Guama, kadiaľ dnes pôjdeme. Ako vždy, prichádzame celkom skoro, takže bez problémov nachádzame aj miesto na parkovanie. Neskôr to už môže byť problém.

Montana Guama a kríž Cruz de Los Misionares

Montana Guama a kríž Cruz de Los Misionares

Prvá časť túry vedie po označenom chodníku – po žltej značke. Tento chodník vedie ku krížu - Cruz de Los Misionaros, odkiaľ pokračuje po hrebeni a okruhom sa vracia naspäť do Tamaima. Aj keby ste nešli ku skalnému oknu, tak tento okruh dlhý 4 km je taktiež skvelá možnosť na túru s perfektnými výhľadmi.

Výhľad od kríža na dedinku Tamaimo

Od kríža pokračujeme ďalej v stúpaní

Túru  začíname priamo z ulice Calle el Agua, kde zabočíme poza domčeky. Asi za dvesto metrov sa chodník rozdeľuje a my pokračujeme rovno. Chodník začína ihneď poriadne strmo. Po kameňoch a schodíkoch rovnako strmo pokračuje až takmer ku krížu. Takto na ráno máme hneď poriadnu rozcvičku a veru sa aj zapotíme, kým prídeme ku krížu, našťastie to nie je veľmi ďaleko. Zdola je to ku krížu približne 1 kilometer. Odmenou sú nám ale parádne výhľady na dedinu a okolité hory a údolia.

Po ceste na Montana Guama

Od kríža sa pár metrov vraciame naspäť a pokračujeme ďalej po žltej značke. O pár metrov prechádzame jedným strmším úsekom a ocitáme sa na vrchole Montana Guama. Tento úsek je krátky, ale opäť máme pekné výhľady.

V jednom krátkom úseku si môžete pomôcť pri stúpaní reťazami

V jednom krátkom úseku si môžete pomôcť pri stúpaní reťazami

Úžasné výhľady po ceste na Montana Guama

Pod nami sa nachádza kaňon Barranco Secco

Z Montana Guama schádzame nižšie

Z Montana Guama schádzame nižšie

Tu sa oddeľujeme od žltej značky a pokračujeme po vyšliapaných chodníčkoch. Trochu je problémom, že tých chodníkov je tu viacej a rôzne sa prepletajú, ale v zásade všetky nakoniec mieria na jedno miesto.

Vrchol Montana Guama bol najvyšším bodom našej trasy a teraz pomaly klesáme a približujeme sa na hranu hrebeňa. Otvárajú sa nám úžasné výhľady na Los Gigantes a okolité pobrežie. Zrazu prichádzame na koniec hrebeňa a ďalej už cesty niet, len strmý zráz. Pozeráme sa na online mapy, podľa ktorých sme presne na mieste, ale žiadne skalné okno nevidíme.

Na konci útesu

Pohľad na mestečko Los Gigantes

A pohľad na opačnú stranu na ďalšie útesy

A pohľad na opačnú stranu na ďalšie útesy

Odfotíme si teda aspoň výhľady a pomaly sa vraciame naspäť, keď stretávame prvých ďalších turistov. Sledujeme kam idú a zisťujeme, že na istom mieste sme mali odbočiť doprava z chodníka. Kebyže niet tých turistov, určite si tento druhý chodník nevšimneme. Tu už je ale chodník dosť problémový, úzky a vedľa nás je len hlboký kaňon. Ešte pár metrov po ňom prejdeme, keď konečne aj uvidíme skalné okno. Dochádza nám, že to miesto, kde sme boli predtým sa nachádza presne nad ním. Samozrejme, že sme ho nevideli, keďže sme stáli takmer nad oknom.

Konečne nachádzame aj skalné okno

Nejdeme až do okna, stačí nám pohľad z diaľky, keďže chodník nevyzerá veľmi bezpečne, ale sme spokojní, že sme ho nakoniec našli.  Naspäť sa vraciame tou istou trasou, najskôr rôznymi chodníčkami a potom po žltej až dole.

Ešte jeden výhľad z vrchu

Cruz de Los Misionares

Okolie Tamaima je určite veľmi zaujímavé pre všetkých nadšencov turistiky. Okrem tejto trasy, ktorú sme išli my a okruhu po žltej značke sú tu aj ďalšie možnosti na turistiku. Napríklad sa môžete vydať na opačnú stranu na horu Risco Blanco alebo sa vydať spodkom kaňona Barranco Seco, čo môže byť tiež zaujímavá možnosť. Túra vedie cez rôzne tunely a končí na peknej pláži, kde sa dá aj okúpať.

Z Los Gigantes smerom na juh

Južne od Los Gigantes sa nachádzajú ďalšie populárne letoviská Puerto de Santiago a Playa de la Arena, my sa však presúvame ešte o trochu južnejšie k pláži Playa La Jaquita, kde už tých ľudí bolo menej. Pláž sa nachádza pri luxusnom hoteli Melia. Je to malá pláž s čiernym pieskom a takisto sa tu nachádza niekoľko prírodných bazénov. Okolie je pekné upravené, promenáda tu obchádza celé pobrežie a spája bazéniky s plážou,  ideálne na prechádzku popri pobreží.

Playa La Jaquita

Bazéniky pri pláži La Jaquita

La Caleta de Adeje

Ďalej cestou na juh smerom na Costa Adeje sa nachádza ešte niekoľko pláží, ktoré stoja za návštevu, ak máte čas. Medzi inými sú to napríklad pláž v mestečku San Juan alebo veľmi pekná pláž Playa Abama. Tá druhá spomenutá sa tiež nachádza pri jednom z luxusných hotelov, pri ktorom je parkovanie veľmi obmedzené a na pláž sa dostanete len asi 15 minútovou prechádzkou.

Nám jednoznačne najviac učarovala pláž La Caleta de Adeje alebo niekde sa uvádza aj názov Playa Diego Hernandez. Kým väčšina pláží na Tenerife sa nachádza v mestách alebo dedinkách, táto pláž je prírodná a v okolí nie je žiadna zástavba. Dostaneme sa k nej prechádzkou od kruhového objazdu pri golfovom rezorte Golf Costa Adeje. Od parkoviska je treba zísť dole z útesu a trvá to približne 15 až 20 minút, záleží, ktorým z mnohých vyšliapaných chodníkov sa sem vyberiete.  Pláž je to síce nudistická, ale keď sme tu boli my, tak ľudia na pláž boli asi pol na pol, polka mala plavky a zvyšok nie. More tu má krásnu azúrovú farbu a je veľmi čisté. Trošku nevýhoda v čase našej návštevy boli trochu väčšie vlny, ale dalo sa kúpať.

Pláž La Caleta de Adeje

Od pláže La Caleta sa dá prejsť popri pobreží popod zaujímavé pieskovcové útesy až na ďalšiu pláž. Táto prechádzka určite stojí za to, skaly tu vytvorili veľmi zaujímavé útvary. Prejdete cez akýsi špicatý výbežok až na ďalšiu pláž Playa de los Morteros. Toto už nie je piesočná, ale kamienková pláž s veľkými čiernymi kameňmi. Odtiaľto sa už vyštveráme opäť hore na útes a späť k autu.

Výbežok Cape Miller

Pohľad z výbežku na Playa de los Morteros

Pohľad z výbežku na Playa de los Morteros

Okolie Los Gigantes ako aj pobrežie smerom na juh Tenerife je určite veľmi zaujímavé a oplatí sa tu zastaviť a okúpať sa alebo sa vydať na túru, prípadne plavbu loďou okolo ikonických Los Gigantes.