Kanárske ostrovy – Dovolenka na Gran Canarii na vlastnú päsť

jún 2011
Bratislava - Gran Canaria, Ryanair - 80 eur / spiatočne / osoba
Letenky na Kanárske Ostrovy môžete vyhľadať/rezervovať napríklad tu.
Hotel Altamar - 150 eur / 6 nocí / 2 osoby
Španielsko Španielsko
Madrid

Euro (EUR)

Medzi Španielskom a Slovenskom nie je žiadny časový posun, na Kanárskych ostrovoch je - 1 hodina oproti Slovensku

Najlepší čas na návštevu Španielska sú jar a jeseň - od apríla do júna a od septembra do októbra, kedy sú teploty na väčšine územia veľmi príjemné a nie je tu toľko turistov, ale samozrejme záleží to aj od konkrétnej oblasti. Na návštevu miest na severe Španielska pri Atlantiku sú ideálne júl a august. V Barcelone, na Costa Brave a baleárskych ostrovov je dobré počasie od mája do septembra. Na juhu Španielska dobré počasie obvykle pretrváva až do neskorej jesene. Na Kanárskych ostrovoch je po celý rok dobré a slnečné počasie a jedine od decembra do februára môžu klesnúť pod 20 °C.

Španielčina

Na začiatku leta, podobne ako väčšina ľudí, sme sa začali obzerať po nejakej letnej dovolenke. Chceli sme niečo zaujímavé, kde by sme mohli zasa niečo nové vidieť a zažiť zároveň sa aj poriadne vykúpať a zrelaxovať. A tak sme sa začali obzerať po rôznych cestovkách, last minutoch, zháňali informácie a skúšali zorganizovať niečo, čo nám dovolí náš finančný rozpočet. Samozrejme najviac sme sa prikláňali k alternatíve, že si letnú dovolenku zorganizujeme sami. Po prezretí možných alternatív, kam sa dá letieť z Bratislavy a zistení, že spiatočná letenka na Kanárske ostrovy sa dá kúpiť niečo pod 80 euro bolo rozhodnuté, ide sa.

Vybrali sme si ostrov Gran Canaria, kam lietal Ryanair priamo z Bratislavy. Gran Canaria je tretím najväčším a zároveň najnavštevovanejším ostrovom Kanárskych ostrovov. Hovorí sa o ňom, že je ako miniatúrny kontinent, pretože sa tu nachádza more, piesočné duny, ale aj hory a hlboké kaňony.

Na cestu sme mali dosť malý rozpočet, tak sme sa rozhodli, že batožinu za 25 eur ( za 1 cestu) vynecháme a budeme cestovať na ľahko. Veď čo by už len človek potreboval na dovolenku na Kanároch - plavky, uterák a pár tričiek úplne stačí, hoci využili sme aj mikiny, lebo večer bývalo chladnejšie. Po kúpení leteniek, sme začali plánovať celú cestu, vyberať ubytovanie a všetko, čo k tomu patrí. Ubytovanie sa dá zohnať na Gran Canarii pomerne lacno, my sme si vopred rezervovali hotel Altamar, ktorý sa nachádzal v mestečku Puerto Rico a vyšiel nás na 150 eur pre 2 osoby na 6 nocí. Hotel bol úplne krásny, čistý, recepčný bol veľmi milý, jedinou nevýhodou bolo, že stál na poriadnom kopci a dosť ďaleko od pláže. Ale to skoro všetky hotely, keďže Gran Canaria je pomerne hornatá. Ubytovacích zariadení sa tam nachádza veľmi veľa a určite si každý vyberie. Pri plánovaní cesty sme rozmýšľali navštíviť aj iné ostrovy Kanárskych ostrovov. Preprava medzi ostrovmi nie je zložitá a zaletieť alebo preplávať trajektom na susedné Tenerife sa nám zdala ako celkom dobrá myšlienka a aj by sme toho viac videli. Až keď sme zistili, že na Gran Canarii je toho veľa, čo môžeme vidieť, začali sme postupne od myšlienky navštíviť aj iný ostrov upúšťať a trochu aj ľutovať, že sme nekúpili letenky na dlhšie ako na týždeň.

Z Bratislavy sme odlietali v utorok tesne pred obedom. Päťhodinový let prebiehal síce bez problémov, ale letieť päť hodín s Ryanairom, je viac než dosť, preto sme boli radi keď sme už pristáli a vystúpili z lietadla. Po pristáti na letisku, sme boli trochu v šoku a chvíľu nám trvalo nájsť miesto odkiaľ chodia autobusy. A tak sme sa informovali u ľudí na letisku a zistili, že autobusová zastávka je o poschodie vyššie. Po asi hodinovom čakaní na náš autobus, sme sa odviezli do mestečka Puerto Rico, konkrétne do časti Amadores, kde sa nachádza aj najkrajšia rovnomenná pláž na ostrove. Šofér na nás videl, že asi nevieme, kde máme vystúpiť, tak na nás radšej pokýval, keď už bola naša zastávka. Všetci šoféri tam boli vo všeobecnosti veľmi milí a radi nám vždy poradili aj keď nevedeli po anglicky. Hotel sme našli pomerne rýchlo i keď zistenie, že sa nachádza nie najbližšie k pláži nás veľmi nepotešilo. Na hotel sme dorazili až podvečer tak sme sa len ubytovali, a užívali si večerné výhľady z terasy hotela.

Pláž Amadores

Piesočné duny v Maspalomas

Druhý deň sme sa vybrali do susedného mestečka alebo skôr turistického letoviska Maspalomas. My sme sa tam vybrali autobusom, no problém opäť nastal, keď sme nevedeli kde máme vystúpiť, a tak sa nám podarilo vystúpiť o jednu zastávku ďalej a mohli sme šliapať hodný kus späť. V Maspalomas sa nachádza veľa hotelov, pláži a hlavne piesočné duny, ktoré nás zaujali a chceli sme ich vidieť, keďže sme predtým nikdy neboli na púšti. Piesočné duny tvorí piesok, ktorý tam nafúkal vietor až zo Sahary a je tam vytvorené chránené územie. Je to tam fakt úžasné, dali sme si dlhšiu prechádzku po dunách, popri oceáne. Popri dunách sa dá prejsť až do susedného letoviska Playa del Ingles.  Potom sme na chvíľu skočili do vody, no po chvíli sme zistili, že v miestach kde sme sa nachádzali je voda dosť malá, a tak sme zmenili plán vybrali sa na pizzu s morskými príšerami a potom autobusom späť do Puerto Rica na pláž Amadores, ktorá bola nádherná a tam sme sa až do večera kúpali a opaľovali. Keď začalo slniečko zapadať a trochu sa schladzovalo pobrali sme sa na hotel. Večer sme sa ešte vybrali na prechádzku okolo hotela a v blízkom nákupnom centre sme si dali výbornú večeru.

Piesok sem nafúkalo až zo Sahary

Kúsok histórie v hlavnom meste Las Palmas

Plán na ďalší deň bol zájsť pozrieť sa do hlavného mesta Las Palmas, ktoré sa nachádza na druhej strane ostrova. Po dlhšej ceste autobusom sme vystúpili v hlavnom meste. Problém bol ako vždy v tom, že sme nevedeli na ktorej zastávke tu vystúpiť, a tak sme vystúpili o jednu zastávku skôr ako sme chceli. No problém to ani nebol, aspoň sme si dali prechádzku mestom. V hlavnom meste bolo asi o 10°C menej ako na juhu ostrova. Pôvodný plán bol, že by sme sa tu mohli aj okúpať, ale bolo dosť chladno, tak od kúpania sme upustili a zostali len pri obhliadke mesta. Pekná bola najmä pešia zóna a stará časť mesta s námestím Plaza del Espíritu Santo. Všade dookola nájdete historické budovy postavené v koloniálnom štýle ale aj moderné budovy doplnené všaderastúcimi palmami. Zaujímavosťou, ktorú sme museli navštíviť je dom, v ktorom býval Kryštof Columbus, keď sa tu zastavoval na cestách do Ameriky a dnes je tu vytvorené malé múzeum na jeho počesť.  Potom sme sa už len vybrali na autobus a späť do Puerto Rica, kde sme sa ešte okúpali na našej obľúbenej pláži a išli na hotel.

Las Palmas

Turistika v hornatom strede ostrova

Náš ďalší výlet viedol do stredu ostrova na najznámejší vrch Gran Canarie - Roque Nublo. Z Puerto Rica sme išli ráno čo najskôr autobusom do Faro Maspalomas, odkiaľ chodili autobusy do rôznych ďalších častí ostrova. Odtiaľto sme si kúpili lístok do dedinky Ayacata. Už cesta autobusom bola adrenalínová, keďže úzka cesta plná serpentín zjavne nebola stavaná na to, aby sa tam mohli minúť dva autobusy, no oni sa o to predsa pokúšali. Ľudia z autobusu, ktorý sa nás snažil asi polhodinu obísť, stratili po chvíli nervy nad vysokým kaňonom a radšej z autobusu vystúpili a počkali kým nás minie. Aj niektorí turisti z nášho autobusu sa rozhodli vystúpiť na zastávkach skôr ako došli do ich konečnej. Po asi dvoch hodinách cesty sme vystúpili v dedine Ayacata. Zasa nám poradil milý šofér autobusu, ktorý nám zastal mimo zastávky na odbočke na cestu smerom na Roque Nublo a ukázal smer kadiaľ máme ísť. Z dedinky viedla asfaltka ešte ďalšie dva kilometre, kým sme neprišli na parkovisko. Väčšina turistov prišla buď skupinovým autobusom alebo autom až na toto parkovisko, no my sme si našu prechádzku predĺžili a vyšliapali až z dedinky. Na parkovisku bol akurát stánok, kde predávali suveníry a viedla odtiaľ kamenná cestička na vrchol, odkiaľ bol krásny výhľad na okolité kopce, kaňony a až na susedný ostrov Tenerife.

Vrchol Roque Nublo

Z vrcholu dovidieť až na susedné Tenerife

Z vrcholu dovidieť až na susedné Tenerife

Na ostrove je ešte veľa krásnych miest, ktoré stoja za pozretie, no keďže my sme tam boli len týždeň, ďalšie dva dni dovolenky sme sa rozhodli stráviť na pláži, ochutnávať rôzne morské špeciality – chobotnice, ryby, krevety, ako príloha nám najviac chutila domáca špecialita – kanárske zemiaky, ktoré chutili perfektne. Pôvodne sme mali na pláne ešte navštíviť na severe ostrova Dode Dios – Bohov prst, skalu vytŕčajúcu z mora, ale autobusové spojenie na ostrove a hlavne na severe nebolo bohviečo, tak sme sa to rozhodli vynechať.

Pláž v Puerto Ricu

Pláž v Puerto Ricu

Puerto de Mogán – malé Benátky

Posledný deň sme sa ráno od ubytovali z hotela, zišli do prístavu. V prístave sme si kúpili lístky na loď do mestečka Puerto De Mogán. Do tohto mestečka sa dá dostať aj autobusom alebo lodnou linkou. My sme si vybrali loďku, navyše tá naša si plavbu ešte trocha predĺžila a plávali sme aj cez územie delfínov. Naokolo stálo viacej lodí, na ktorých boli turisti a čakali na delfíny, no my sme tadiaľ len preplávali a pokračovali ďalej do nášho cieľa, bohužiaľ žiadne delfíny sme nestretli.

Puerto De Mogán je malebné mestečko plné kvetov s nádhernými kanálmi  a klenutými mostíkmi kvôli ktorým si vyslúžilo svoju prezývku „malé Benátky“. Je v ňom veľa reštaurácii, obchodíkov. Po prechádzkach po mestečku a dobrom obede, sme sa vrátili loďou naspäť do Puerto Rica, cesta späť trvala už oveľa kratšie, keďže sme už plávali priamo. Po príchode sme sa ešte zašli na pláž trocha okúpať, potom do nákupného centra dať si niečo na večeru a posledným autobusom na letisko. Keďže sme odlietali ráno asi o pol šiestej rozhodli sme sa poslednú noc stráviť na letisku. Let domov prebehol rýchlejšie keďže sme veľkú časť z neho po prebdenej noci prespali.

Puerto Mogán – prezývané aj malé Benátky

Gran Canaria je krásny ostrov, ktorý určite stojí za návštevu, ale ak sa chcete vyhnúť návalom turistov, najvhodnejší čas na jeho návštevu aj vďaka celoročne príjemným teplotám je mimo hlavnej sezóny.

Tipy na záver:

• Pokiaľ ste šoféri určite si Gran Canarii požičajte auto. Požičanie auta na Kanárskych ostrovoch je lacné, jednoduché a bezpečné. Autobusové spoje síce chodia do väčších miest, ale na niektoré vzdialenejšie miesta sa rýchlejšie dostanete autom.
  • Ochutnajte miestnu špecialitu Kanárske zemiaky varené v morskej vode so špeciálnymi omáčkami – green a red mojo
  • Ubytovanie si rezervujte čím skôr, lebo hotely sa veľmi skoro vypredajú a ceny môžu o dosť stúpnuť