Singapur - mix kultúr, ktorý stojí za návštevu

marec 2017
Hotel 81 – Premier Star, Singapur – 83 eur / 2 osoby / 2 noci
Singapur Singapur
Singapur

Singapurský dolár (SGD)

Typ GTyp G
Typ MTyp M

+ 6 hodín oproti slovenskému letnému času, +7 hodín oproti slovenskému zimnému času

Na návštevu Singapuru kratšiu ako 90 dní je potrebný platný cestovný pas, s platnosťou min. ďalších 6 mesiacov.

Návšteva Sinagpuru je možná kedykoľvek. Celoročne je tu horúce a vlhké podnebie s teplotami okolo 27°C. Najviac zrážok padne medzi novembrom a januárom, napriek tomu krátke dažde sa vyskytujú v ktoromkoľvek období, hlavne poobede sú časté krátke a intenzívne dažde.

Angličtina , Malajčina, Čínština, Tamilčina

Maličký štátik v Juhovýchodnej Ázii, ktorý má niečo viac ako päť a pol miliónov obyvateľov. Kto by ho nepoznal, svojou čistotou a prísnymi pravidlami je známy na celom svete. Mnohí turisti tu prestupujú alebo tu len jednoducho strávia pár dní na dlhšej ceste po Ázii. My sme na tom boli rovnako, na preskúmanie Singapuru sme mali dva plné dni, a tak sme naše skúsenosti zhrnuli do článku, z ktorého sa dozviete čo vidieť za dva dni v Singapure, , kde sa najesť a ako neprísť na mizinu v jednom z najdrahších miest na svete.

Do Singapuru prilietame z Austrálie tesne po polnoci. Rozhodli sme sa ale, že si už nedáme hotel a do rána ostaneme na letisku. Však kým by sme sa tam vymotali už by bolo i tak ráno a Singapurské letisko je jedno z najmodernejších na svete, takže tu sa nudiť určite nebudeme. Rozhodneme sa neprechádzať ani pasovú kontrolu a ostávame do rána v tranzitnej zóne. Možností na zábavu je tu teda dosť, od kina cez počítačovú a hernú miestnosť až po botanickú záhradu. Tranzitnú zónu opúšťame až nadránom, a keďže do Singapuru nepotrebujeme ani víza, vstupné procedúry sú bezproblémové.

Metrom sa potom odvážame k Marina Bay, kde vystupujeme v nákupnom centre priamo pod najznámejším hotelom Singapuru – Marina Bay Sands.

Zarastené budovy v centre Singapuru

Zarastené budovy v centre Singapuru

Marina Bay

Chvíľu sa motáme po nákupnom centre, lebo nemôžeme nájsť východ. Keď sa nám konečne podarí dostať von, vychádzame rovno pred hotel Marina Bay Sands, odkiaľ je pekný výhľad na panorámu mrakodrapov mesta. Hotel aj so slávnym bazénom na streche sa stal skutočným symbolom Singapuru. K bazénu môžu iba ubytovaní hostia, no pokiaľ nemáte pár sto dolárov na noc v hoteli, môžete sa pozrieť aspoň do baru na streche.

Je ešte skoré ráno, a tak je ešte v okolí hotela minimum ľudí. Chvíľu si užívame výhľad na okolité mrakodrapy a potom pomaly obchádzame celý záliv.

V čase našej návštevy sa tu koná ešte nejaká výstava podobná našej Bielej Noci, a tak je okolo celého zálivu množstvo zaujímavých sôch, ktoré v noci svietia. Prechádzame dookola zálivu a odvšadiaľ sú pekné výhľady.

Dostávame sa až ku Merlionu, známej soche leva, ktorá strieka z papule vodu. Pokým okolo celej zátoky je minimum ľudí, tu je to pravý opak. Prichádza tu niekoľko autobusov Číňanov, všetci so selfie tyčkami a fotia všetko dookola. Niečo strašné. Nie je sa tu ani kde pohnúť, nieto ešte spraviť nejakú fotku, a tak pokračujeme radšej ďalej k Esplanade Theatre, ktoré tvoria dve budovy, ktoré pripomínajú ovocie durian a potom zakončujeme celý okruh pri zaujímavej budove ArtScience múzea, ktorý zas vyzerá ako nejaká kvetina.

Divadlo Esplanade Theatre v tvare durianu

Divadlo Esplanade Theatre v tvare durianu

ArtScience múzeum a hotel Marina Bay Sands

ArtScience múzeum a hotel Marina Bay Sands

Gardens by the Bay

Prechádzame krížom cez hotel Marina Bay Sands do parku Gardens by the Bay na opačnej strane. Park je veľmi pekne spravený a upravený. Nudiť sa tu určite nebudete. Je tu množstvo atrakcií a každý si tu určite nájde niečo pre seba. Po parku môžete chodiť zadarmo, no do jednotlivých atrakcií sa platí vstupné. Najväčším lákadlom sú určite obrovské umelé stromy, v korunách ktorých vedie chodník. Okrem tohto je tu ale množstvo iných atrakcií ako dom kvetov, kaktusová záhrada, prales, rôzne jazierka, záhrady, dinosaury a kaňony. Oddychovaním a prechádzaním tu trávime čas až do poobedia. Neskoršie poobede si potom voláme UBER a odvážame sa na hotel, ktorý máme rezervovaný mimo centra v štvrti Geylang.

Po prebdenej noci sme dosť unavení a dnes sa rozhodneme už neísť do mesta. Oddychujeme na hoteli a podvečer sa vyberieme niekam po okolí nakúpiť a na večeru. V okolí hotela sa nachádza niekoľko „divných domčekov“ a keby som predtým nečítal na internete, že v tejto časti mesta sa združujú miestne ženy ľahkých mravov, nevedel by som čo si mám myslieť. Nebezpečne sa tu ale necítime, najväčším problémom je búrka, ktorá nás zastihla cestou z obchodu.

Ceny sú v Singapure niekde úplne inde ako v ostatných krajinách Juhovýchodnej Ázie, veď sa Singapur aj umiestňuje stále na popredných miestach v rebríčkoch najdrahších krajín na svete. No v okolí hotela nachádzame niekoľko lacných miestnych vývarovní, a tak do jednej zamierime  na chutnú a lacnú večeru.

Clarke Quay a Čínska štvrť

Ráno sa metrom odvážame ku katedrále St. Andrew’s Cathedral. Prejdeme ju dookola a nazrieme aj do vnútra. Potom pokračujeme okolo Národnej galérie až k Clarke Quay. Je to veľmi príjemné miesto, ktoré bolo kedysi využívané ako prístav, je plné reštaurácií, obchodíkov, pekných farebných domčekov a môžete odtiaľto ísť napríklad aj na plavbu loďou po rieke.

St. Andrew’s Cathedral

Farebné domčeky v Clarke Quay

Farebné domčeky v Clarke Quay

Uličkami pomedzi zaujímavé budovy sa potom dostávame až k najstaršiemu hinduistickému chrámu v Singapure - Sri Mariamman Temple. Takéto chrámy v centrách rušných miest máme celkom radi. Dá sa v nich aspoň na chvíľku ujsť pred ruchom veľkomesta, takže samozrejme aj tentokrát nazrieme dovnútra.

V Singapure sa miešajú mnohé náboženstvá, a tak neďaleko sa ešte nachádza pekný budhistický chrám a múzeum - Buddha Tooth Relic Temple and Museum, ktorý tiež nemôžeme vynechať. Potom sa už len prechádzame uličkami čínskej štvrti mesta, kde si dávame skvelý obed v jednom z mnohých pouličných stánkov a zamierime aj na trhy so všetkým možným, kde kupujeme nejaké lacné suveníry.

Sri Mariamman Temple

Buddha Tooth Relic Temple and Museum

Vysvietené veľkomesto

Dnes sa znovu okolo štvrtej pustí veľký lejak, ale akosi sme to už viac menej očakávali, a pred štvrtou sme zamierili späť na hotel na krátky poobedný oddych. Pred večerou z hotela znova metrom smerujeme do Downtownu. Tu nachádzame v uličkách medzi mrakodrapmi Telok Ayer Market s množstvom reštaurácii. V drahom Singapure sú tieto tzv. Hawker centers veľmi obľúbené, a Telok Ayer je jedno z najobľúbenejších. Dá sa tu dobre a celkom lacno najesť, navyše výber jedál je obrovský.

Nočný Singapur

Potom ako sa poriadne natlačíme, prechádzame k Marina Bay a čakáme do zotmenia. Po zotmení tu každý deň prebieha vodná a svetelná show Spectra - A Light And Water Show. Čakali sme, že to bude niečo podobné ako tancujúce fontány v Dubaji alebo Kuala Lumpur, ale toto je niečo úplne iné, niečo ako divadelné predstavenie vyskladané z fontán a svetiel. Veľmi Pekné. Po skončení sa ešte trocha prejdeme, spravíme pár fotiek a smerujeme späť na hotel, keďže ráno nám treba veľmi skoro vstávať, aby sme stihli náš let do Kuala Lumpur.

Na Singapur sme počas našej ázijskej cesty celkom tešili a nesklamal nás.  Za dva dni sme stihli prejsť všetky hlavné atrakcie, hoci keby sme mali ešte deň navyše, určite by sme sa nenudili.